torstai 19. toukokuuta 2022

Työminä

 



Kaikki alkaa hyvästä aamupalasta...
No aina ei kyllä ole näin upeaa aamupalaa, vaan pitää tyytyä voileivän tynkään ja kupposeen kaffetta tai teetä.
Aamupalaa on kuitenkin syötävä, muuten ei jaksa töissä puuhastella.

Ollaan töissä naurettu työminälle, ei siis vain minun vaan useamman muunkin.
"Tarhatäteinä" meillä on myös työääni.
Minun on sellainen "Wau, osaat hienosti, ootpa vahva" ääni ja tarvittaessa myös "Olen sanonut jo monta kertaa, nyt riittää...Ole hyvä ja lopeta!"

Sellainen vitsikin on, että minkä ammattikunnan edustajan kanssa kannattaa harrastaa aikuisten puuhia?
Varhaiskasvattajan, koska he aina sanovat: "Ei haittaa, yritetäänpä vielä uudestaan!"


Työminä pitää mukavista ja joustavista vaatteista.
Vaatteiden pitää olla kesällä hengittäviä ja talvella pehmoisen lämmittäviä.
Töihin ei myöskään kannata laittaa päälleen sellaisia vaatteita, joiden likaantumista ei kestä.
Paidoissa ja mekoissa on usein ruokalänttejä, rasvaisia sormenjälkiä ja välillä myös liimaa tai maaleja.


Kerroinkin teille aiemmin, että olen osallistunut Hyve goes positive-koulutukseen ja siellä olemme miettineet omia vahvuuksiamme sekä kaverin vahvuuksia.
Nyt ajateltiin työtiimin kanssa, että käytetään tällaista diplomia lapsille.
Jokaisella lapsella on useampia näistä vahvuuksista, mutta ajattelimme, että nyt valitaan se ihan ykkösvahvuus.

Aloin miettimään, että mikä olisi juuri tänään se minun työminän vahvuus?
Tänään se olisi sinnikkyys!

Millainen on sinun työminä?
Mikä olisi sinun ykkösvahvuus juuri tänään?
Ihanaa loppuviikkoa ja viikonloppua kaikille <3




18 kommenttia:

  1. "Ei haittaa, yritetäänpä vielä uudestaan." 😂 Mainio!

    Itse mietin kyllä tarkkaan missä vaatteissa menen töihin. Päiväkodissa tosiaankin mietin mikä on mukava, keliin sopiva ja saa suttaantua. Parhaimmat päällä ei töihin mennä. 😅


    https://naissanelioissa.wordpress.com/2022/05/17/monen-kodin-vakea/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pari kertaa on tullut virhearvio vaatteiden suhteen ja sitten on ollut varpaat jäässä ja tomaattisoseet hihassa :)
      Ihanaa alkavaa viikkoa Iitu <3

      Poista
  2. Olipa mukava postaus, mä niin näen sut tätitomerana - ja kannustavana lasten kanssa. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen rajoja asettava, mutta halaava ja hassutteleva täti-ihminen :)
      Kivaa sunnuntaita ja tulevaa viikkoa sinulle Taru <3

      Poista
  3. Kiva postaus, ja tuo diplomi kiva idea:) Kaunista viikonloppua Outi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lapset olivat niin onnellisia diplomeista, kutsuivat niitä todistuksiksi :)
      Ihanaa alkavaa viikkoa sinulle Jael <3

      Poista
  4. Huomasin joitain vuosia työskenneltyäni asiakaspalvelussa, että mullahan on työminä. Töissä olen helposti lähestyttävä, ratkon kaikki pulmat, jaksan smalltalkata jos asiakkaalla juttuja jne. Töiden ulkopuolella vedän arskat päähän, saatan vältellä joitain sosiaalisia tilanteita ja nautin oman kodin rauhasta. Ykkösvahvuus on yleensä kärsivällisyys. Siis töissä, kotona se on vähän niin ja näin. 😁

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä kutsun itseäni sosiaaliseksi introvertiksi. Tykkään olla ihmisten seurassa, mutta vain määrätyn ajan päivästä. Tämän jälkeen tarvitsen hiljaista aikaa, jota onneksi saankin omassa kodissa. Nautin viikonlopuista jolloin voin vain olla ja ladata akkuja. Läheiset ihmiset eivät väsytä yhtään minua :)
      Ihanaa viikkoa sinulle <3

      Poista
  5. Mä olen töissä huomattavasti sosiaalisempi, mitä introverttinä olen kotona. Tämä vaatii sitten kunnon palautumista.

    Ihanaa viikonloppua Outi. ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan sama juttu minulla. Koti on hyvä paikka palautumiselle. Mukavaa sunnuntai-iltaa sinulle Jonna ja kivaa tulevaa viikkoa <3

      Poista
  6. Tälleen kotona lasten kanssa ollessa, en osaa enää edes sanoa millainen minun työminä nyt olisi. Mutta onhan se työminä tosiaan erilainen, kuin kotiminä ja varmasti hyvä niin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin on hyvä olla työminä ja kotiminä erikseen. On ollut kiva huomata, että kun ollaan työkavereiden kanssa vapaalla, niin kaikki ollaan erilaisia, rentoja ja entistä hullumpia huumorin suhteen.
      Kivaa alkavaa viikkoa sinulle <3

      Poista
  7. Voin hyvin kuvitella äänenpainon noille lauseille töissä, hihi. Olen kai käyttänyt samoja lauseita kotona . Vahvuuksistani en tiedä, mutta heikkouksiani on se etten ole koskaan osannut pyytää apua. Siitä on pomonikin aikanaan huomautellut. " Minähän teen ihan ite."

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinun vahvuutesi ovat innostuneisuus ja luovuus...niin helppoa oli nämä sinulle keksiä :)
      Ihanaa sunnuntaita Sude <3

      Poista
  8. Tunnistan kyllä, että minulla on myös työminä ja kotiminä. Perusluonteeltaan ne ovat melko samanlaisia mutta onhan niissä myös eroja. Tiukoissa neuvotteluissa en hassuttele samalla tavalla kuin kotona. Toisaalta myös huumori auttaa joskus vaikeassa työtilanteessa eteenpäin. Toki se on taitolaji miten sitä uskaltaa käyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilman huumoria ei minunkaan hommistani selviäisi. Olet oikeassa, huumorin käyttäminen on taitolaji. Sarkastisen huumorin käyttö on erityisen riskialtista työympäristössä.
      Kaunista iltaa Marjo <3

      Poista