sunnuntai 12. helmikuuta 2017

25 satunnaista faktaa minusta



Nappasin tällaisen hauskan postausidean mukaani Tuulannelin blogista.
Rakastan listata juttuja, joten tällainen idea on lähes pakko toteuttaa.
Tervetuloa siis Outin maailmaan ja outouksiin.

1. Oletteko huomanneet, että olen OK? Outi Krimou. Voiko tätä nyt tähän edes laittaa? No siinähän se on jo, joten olkoon.

2. Rakastan tukikalsareita tai niin kuin Tiia Minäkö keski-ikäinen blogista kutsuu, jättiksiä.
Kun on tukeva täti niin kalsareissakin on hyvä olla tukea.



3. Pidän itseäni todella onnekkaana, saadessani olla mieheni vaimo.
Välillä mietin, että mitä tuo ihminen minussa näkee.
Kerran sitä kysyinkin häneltä.
Olen kuulemma kaunis ja hänen oma.
Mitä sitä muuta voi toivoa?


4. Olen aina halunnut olla äiti.
Tein yläasteen veiston tunnilla puuleluja tuleville lapsilleni.
Lapseni ovat myös leluilla leikkineet.

5. Inhoan hiihtämistä.
Sain kammon hiihtämiseen yläasteen hiihtopäivänä.
Meidän piti laskea yksi iso mäki alas ja minä siinä aurasin ilman huolen häivää.
Sitten tulee joku raggari ja tuuppasee minut kumoon.
Kaaduin suoraan piikkilanka-aitaan ja piikit pistivät ihoon, vaikka minulla oli toppavaatteet päällä.


6. Pidän tosi paljon laulamisesta.
Olin kolmannesta luokasta lähtien musiikkiluokalla, osallistuin koulun kuoroihin ja kävin piano- ja laulutunneilla.
Muistan miten sain stipendin, kun esiinnyin matineassa Espoonlahden kirkossa.
Se oli hurjan hieno ja jännittävä tapahtuma.

7. Minulla on edelleen karkkipäivä.
Joka viikon perjantaina, kun työpäivä on ohi, käyn ostamassa karkkia lähikaupasta.
Tällä hetkellä olen karkkilakossa, kannustaakseni tyttäreni herkkulakon pitämistä.
Ensi viikon perjantaina on taas meidän karkkipäivä, silloin vanhojentanssit on tanssittu.

8. Lemppari arkiruokaani on itsetehdyt hampurilaiset ja fetasalaatti.


9.  En ole ostanut lähes vuoteen yhtään sisustuslehteä. 
Kyllästyin katselemaan saman näköisten kotien kuvia. 
Nyt kun värit vähitellen ovat tehneet tuloa takaisin koteihin, voisin miettiä jonkin lehden ostamista.
Talo & Koti lehti on yksi suosikkini.

10. Rakastan saunomista.
Parhaat löylyt saa ystäväni Mian saunassa.
Limpparia, tunti (ainakin) aikaa, ystävän seura ja palavan puun tuoksu, se vaan on täydellistä.


11. Inhoan silittämistä.
Yritän ostaa aina sellaisia vaatteita, joita ei tarvitsisi silittää.
Juhlavaatteita usein pitää vähän oikoa.

12. En pidä urheilun katsomisesta tv:stä.
Meillä kuitenkin kotona pyörii koko ajan urheilukanavat päällä.
Tätä kun kirjoitan, poika tuossa samalla pelaa FIFA jalkapallopeliä, huoh!


13. Osaan muuttaa ääntäni eri hahmoiksi.
Hauskuutan lapsia töissä puhumalla heidän lempihahmojen äänillä.
Nyt olen sisäistänyt myös uusia Putous hahmoja.
Aina Inkeri ja Abdul Tuisku on jo hyvin hallussa :)


14. Tykkään pyöräilystä.
Odotan jo innolla, että tiet sulaa ja pääsen taas pyörällä töihin. 
Jopa kaupassa käynti on kivuttomampaa kun on pyörä käytössä.


15. Yritän olla kiva ihminen kaikille, mutta välillä vaan flippaa yli.
Tällä viikolla on ollut muutama tilanne, joissa olen nähnyt parhaaksi olla vain hiljaa.
Sellainen itsensä ylentäminen ja toisten huomiotta jättäminen pistää vaan niin vihaksi.



16. En ole äiti, joka elää omaa nuoruuttaan uudestaan lapsiensa kautta.
Minä olen minä ja lapset ovat omia persooniaan.
Olen mielestäni reilu, mutta tiukka äiti.

17. Hamstraan liikaa tuunattavia juttuja kotiin ja unohdan ne välillä.
Onneksi meillä on hyvin kaappitilaa, muuten koti olisi kuin hävityksen kauhistus.

18. Haaveammattini oli opettaja.
Mielestäni aika lähellä olen tuota haavetta.
Opetanhan minä joka päivä noita pieniä ihmistaimia.

19. Hätätilanteissa toimin heti ja kauhistelen tilannetta vasta kun se on mennyt ohi.


20. Käyn yleensä aina suihkussa iltaisin.
Aamuisin haluan nukkua niin pitkään kuin mahdollista.
Heräämisestä, alle puolessa tunnissa, olen jo matkalla töihin.
Vieläpä meikattuna :)

21. Tykkään kuunnella pop- ja rap-musiikkia.
Osaan laulaa Coolion Gangsta`s paradise biisin rapit.


22. Kun stressaannun, ihoni alkaa kutisemaan.

23. Katson Suomen kaunein koti ohjelmaa vain siksi, että voin puhua siitä töissä työkaverini kanssa.
Onneksi tuli viime viikolla ohjelma katseltua, koska siellähän näkyi tuttu naama.
Call it home blogin Katin koti oli ohjelmassa ja pääsi jatkoonkin.

24. Kun istun tutussa sohvan nurkassani, näen heti ainakin 30 tuunaustani.

25. Ennen kuin minusta tuli lähihoitaja olin Lindströmmillä tekstiilihuoltajana.
Tein viikkaus-pakkausta, tullasin vaatteita, ripustin vaatteita ja tein korjausompelua.

Siinäpä oli teille faktoja minusta.
Oliko listalla jotain mitä et jo tiennyt minusta?

Ihanaa sunnuntaita kaikille!





35 kommenttia:

  1. Hauska lista, mä aivan ihastuin tuohon eri hahmojen äänien imitoimiseen ja aloin haaveilla näkeväni täällä blogissa vielä sellaisen videon sulta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua, uskaltaisko ihan videon tehdä? Ääniviestillä olen Abdul Tuiskun juttuba kavereille lähetellyt.

      Poista
  2. Olihan tuossa monta uutta asiaa :) Mulla on myös tapana käydä iltaisin suihkussa kun oon niin aamu-uninen :)

    VastaaPoista
  3. Paljon oli yhteistä. Itsekin inhoan silittämistä, mies saa silittää omat vaatteensa ja omani usein jätän pqrvekkeelle yöksi siliämääm jos on vähänkin kosteutta ilmassa. Hiihtänyt en ole yli 20 vuoteen, koulussakin inhosin hiihtoa. Välillä tosin mietin, että tasaisella meren jäällä olisi kiva hiihdellä aurinkoisella säällä. No, nyt ei ollut sitä jäätäkään. Pyöräkautta odotan minäkin, pyöräily on niin kätevää. Samalla vanhalla fillarilla taidan mennä tulevankin kesän

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä haluaisin uuden pyörän, mutta hyvin tuolla vanhallakin eteenpäin pääsee.
      Ihanaa sunnuntaita Lumo <3

      Poista
  4. Paljon oli uutta tietoa :) Meillä käydään joka ilta joko saunassa tai suihkussa. Mua inhottaa mennä nukkumaan likaisena.

    VastaaPoista
  5. Tiedätkö sama, mä en ole ostanut sisustuslehtiä vuosiin, vielä 90-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa ostin kaikki mitä hyllyistä löytyi, osaa tilasin kotiinkin. Sitten aloin siirtymään enemmän brittiläisiin esim. House & Gardeniin, missä kaikki ei ollut mustaa, harmaata ja valkoista, höystettynä metallisilla yksityiskodilla. :D Siinä ei ole mitään vikaa, mutta kun kaikki näyttää samalta, niin kuka jaksaa katsella?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla loppui siihen ostelu kun lui yhtä lehteä ja ajatteli, että kylläpä tämä koti on saanut paljon palstatilaa, ennen kuin tajusin, että se oli jo kolmas koti. Monelle varmasti mieluinen tyyli sisustaa, mustavalkoista tai koko valkoista, mutta se ei vaan ole mun juttu.

      Poista
  6. Olipa hyvä postaus, paaaljon uutta tietoa sinusta.
    Meillä on aika monta yhteistäkin asiaa :)
    Teeppä imitaatiovideo!!

    VastaaPoista
  7. Monta uutta asiaa :) Tosiaan imitaatiovideoita ehdottomasti kehiin! 4 kohta - ihana sinä. 5 kohta - tosi ikävää. Ja ihon kutiaminen stressissä - siitäköhän minunkin kutina välillä johtuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomasin, että kun stressi helpotti, myös ihon kutina loppui. Äitinä olo on ihanan kamalaa ja kamalan ihanaa.

      Poista
  8. Joo, noi sisustuslehtien kodit on toinen toistensa kopioita. Itseasiassa pikkasen ahdistavia juuri tästä syystä.
    Ihana toi sun kuva, jossa suosikkijalkapalloilija kutsuu sua äidikseen ❤

    Katri

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä tosiaan miettii, että sen 5-10€ voi käyttää muuhunkin kuin sisustuslehtiin, jos kuvat ovat toistoa toisistaan.
      Mun lempparifutari on oma rakas poikani <3

      Poista
  9. Peukut karkkipäivälle, en pystyisi vaan söisin salaa lapsiltani. En tiennyt lauluhommelista, se oli kiva uusi tieto ja voin kyllä kuvitella, että osaat esittää erilaisia hahmoja. <3

    Sama ärsyttää samanlaiset kodit ja en osta lehtiä...

    Hih ja voihan jättis sentään ja olet Outi kaunis, miehesikin sen tietää. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jättis lovee! Minä joskus kyllä jemmailen karkkeja myös, tosin nuo lapset aina arvaa missä ne on.
      Ihanaa sunnuntai-iltaa Tiiuli <3

      Poista
  10. Voihan kääk, mutta nyt olen kyllä positiivisesti kateellinen sun laulutaidosta ja siitä, jos osaat imitoida Aina Inkeriä, joka on mun ehdoton suosikkihahmo :D.

    Ja ihan huippua, että sullakin on puutöissä tehtyjä juttuja, joille on ollut oikeasti käyttöä. Se niin lämmittää mun mieltä.

    Tässä oli kyllä tosi paljon sellaista, mitä en tiennyt ennestään, mutta mikä oli kiva tietää. Paitsi hiihtokokemus ei kyllä ollut yhtään kiva. Siinä olis voinut käydä vielä huonomminkin, mutta onneksi ei.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nykyään kai noi rautalanka-aidat on kiellettyjä tuollaisten hiihtoratojen läheltä ainakin.
      Tein puutöissä hevosen, jonka jalat liikkuu ja perässä vedettävän siilin :)
      Aina Inkeristä tykkään kyllä minäkin.

      Poista
  11. Mullakin kutisee ihoa stressaantuneena! Ihana listaus👍🏼

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Onneksi ei koko ajan tarvitse kutinasta kärsiä. Hetken kesti kyllä tajuta, mistä tuo ihon kutina johtuu.

      Poista
  12. Ihana olet Outi :) ja kiva kun nappasit haasteen.

    Taas opin paljon uutta sinusta ihanuus. Minulla ovat kanssa sisustuslehdet olleet jo pannassa useamman vuoden. Ei oikein nappaa!

    Kivaa alkanutta viikkoa sinulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuule, mä vielä mietin, että kehtaanko sanoa noista sisustuslehdistä ja nyt meitä onkin monia, jotka ei niitä enää ostele.
      Ihanuus olet itse <3

      Poista
  13. Tätä oli hauska lukea,ja oppi taas jotain uutta sinusta Outi.Minäkin inhoan silittämistä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viimeiseen asti yritän välttää silittämistä. Itselläni ei taida olla kuin yksi jakku, joka vaatii silittämistä, mutten selviän ilman.

      Poista
  14. Kivoja faktoja! Tällaisia on aina mukava lukea ja saada just pieniä paloja ihmisestä blogin takana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen aika avoin kirja, joten tätä blogia kun seuraa pidempään, oppii minusta vaikka mitä :)

      Poista
  15. Mä inhoon kanssa silittämistä!
    Tämä oli tosi kiva postaus, pitäisikö sitä itsekkin napata tästä koppi? 😊
    Ihanaa uutta viikkoa ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nappaa ihmeessä mukaasi, näitä on aina kiva lueskella.
      Ihanaa viikkoa Marina <3

      Poista
  16. Ihana postaus 😍 Varsinkin kohta 4.! Mä olen aikuisiällä ihastunut hiihtämiseen, vuosien inhoamisen jälkeen. Ja paras sisustuslehti on ruotsalainen Sköna hem, harkitsen sen tilaamista 😀 Myös brittiläiset sisustuslehdet ovat lähellä sydäntäni, mutta tuossa ruotsalaisessa on vaan sitä jotain-hyvin monipuolisia ja persoonallisia koteja! ❤ Jenkkiläisiin lehtiin aion tutustua seuraavaksi 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. House and Garden on oma lehtisuosikkini. Ihailen heidän juttujaan facebookissakin.
      Ihanaa viikkoa sinulle Salka <3

      Poista
  17. Oli siinä montakin juttua joita en tiennyt sinusta, mutta sen olen tiennyt aina että olet hyvä, rakastava ja huolehtiva äiti joka osaa laittaa rajat oikein. Hienoa, kun tuet tyttäresi herkkulakkoa. Ilmankos et lähtenyt herkkuvaihtoon mukaan. :)
    ps. Silitystä inhoan minäkin ja teen sen vain juhlavaatteille tarvittaessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jonkun pitäisi kehittää juhlavaatemallisto, joka ei rypisty :)

      Poista
  18. Voi, miten ihana postaus. ❤️

    VastaaPoista