keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Nyt meni ihan kiville


Tunnustan, olen aivan toivoton kasvien hoitaja.
Onnistun tappamaan kukan kuin kukan alle kuukaudessa.
Voin unohtaa kastelun tai sitten kastelen liian paljon tai väärällä tavalla.
Ystäväni ehdottikin minulle kaktuksia, niitä ei tarvitse usein kastella, joten ehkäpä minäkin muistaisin vaikka kerran kuukaudessa kastella kukkaset :D

Minä vein sitten sitä kaktus-ideaa vähän pidemmälle...
tein kaktuksen kivisti. (Idea ei ole minun alkuperäinen keksintö)

 Työkaveri keräsi minulle kiviä mökkirannastaan. 

 Sopiva ruukkukin löytyi takapihalta, pesun jälkeen näytti taas siistiltä ja käyttökelpoiselta.
 Maalasin kivet kahdella eri vihreän sävyllä.

 Oikeanpuolinen kivi näyttää ihan maustekurkulta :D
 Ruukun pohjalle laitoin ensin sanomalehteä, jonka päälle lisäsin ohuen palan kukkasientä.
 Kukkasienen peitin hiekoitushiekalla.
Siinä se nyt on, kestokukat...Eikä ainakaan pääse kuihtumaan, vaikka se kastelu unohtuisikin.
Nyt vaan pitää muistaa, että näitä ei tarvitse kastella :D

Iloista keskiviikkoa!

16 kommenttia:

  1. Magee...tollaset kukat ne mullakin menestyis😊

    VastaaPoista
  2. Vastaukset
    1. Pidemmältä kun katsoo, niin näyttää aika aidoiltakin :)

      Poista
  3. Minä olen onnistunut tappamaan jopa kaktuksetkin. :D Noita kivisiä en varmaan pystyis nujertamaan. ;)

    VastaaPoista
  4. Täällä myös yksi kaktuksien kiduttaja :D Täytyy varmaan itsekin siirtyä kivisiin versioihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näiden elossa pitämisessä pärjää jopa tällaiset kaktuksen tappajatkin :D

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Kiitos, tuon kaktuksen voi huoletta jättää lomamatkankin ajaksi kotiin, eikä tarvitse kastelemisesta huolehtia :)

      Poista
  6. Kyllä tuli hieno :) Oletko kokeillut orkideaa? Se on ainoa joka pärjää mun käsittelyssä :D Välillä meille ilmaantuu joku muukin rehu sisätiloihin, mutta ne on aika pian biojätettä :D Kerran viikossa kastelen sen orkidean läpimäräksi ja sitten taas viikon päästä. Se on aina lauantai kun muistan sen siitä hyvin kun tulee mainokset postilaatikkoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnistuin kerran pitämään orkidean hengissä puolvuotta, sitten se tiputti kukkansa ja hiljalleen siirtyi kukkien taivaaseen :(

      Poista
  7. Olen surrut sitä, että kun talossa on pari karvaista puutarhuria, jotka heti kukkaruukun nähdessään hihkaisevat "Salaattia!", ei viherkasveista hyödytä kuin haaveilla. Vähänpä tiesin. Kiitos ideasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näissä ainoa vaara on, että puutarhureidesi hampaat hajoavat, kun näitä haukkaavat. Muuten kyllä kestävät kovempaakin käsittelyä :D

      Poista