torstai 18. heinäkuuta 2019

Meidän reissu Hotel Sveitsiin

* mielipiteet omia, ei yhteistyö

15.7.2019 koitti vihdoinkin se päivä, jolloin minä ja Mia pääsisimme kahdestaan pienelle lomalle.
Olimme varanneet hyvissä ajoin huoneen Hotel Sveitsistä, joka oli saanut monelta suunnalta kehuja.
Hotel Sveitsi on palkittua myös Suomen parhaana lomakeskuksena.

Laukut valmiina matkaa varten.
Odotukset olivat korkealla!

Ehkä on aiheellista kertoa teille Mian ja minun ystävyydestä vähän enemmän, että ymmärrätte, miksi tämä matka oli meille niin tärkeä!
Meistä tuli ystäviä, kun olimme yhdeksän vuotiaita.
Meidän perhe muutti Espoonlahteen ja minä siirryin Soukan ala-asteelle, musiikkiluokalle, jossa myös Mia oli.
Olemme olleet ystäviä 35 vuotta, mutta emme ole  koskaan käyneet matkoilla kahdestaan.
Ensin oli mukana sisarukset ja vanhemmat ja sen jälkeen lapset tai puolisot.
Tämä reissu olisi ensimmäinen meidän yhteisistä, toivottavasti monista, reissuista.

Hotellille tullessa pisti pihalla silmään se, että hotellin toista puolta oltiin selvästi remontoimassa.
Ajoimme ensin hotellin ohi, koska ajattelimme, että ei se tuo rakennus voi olla.
Hotellin toisella puolella oli kivan näköinen toimintapuisto, monine kiipeilymahdollisuuksineen.
Ei muuta kuin auto ympäri ja takaisin, saatiin auto hotellin eteen parkkiin.
Hotellin aulassa vastaan tuli nämä nätit pyörät.

Aula näytti kutsuvalta ja ihasteltiin ihania värejä, joita sisustuksessa oli käytetty.
Respassa oli mukava nuori nainen töissä, joka antoi meille huoneen avaimet ja rannekkeet uimalaan.

Huone oli siisti ja olimme sen ulkonäköön oikein tyytyväisiä.
Lepäiltiin hetki korkeilla ja pehmeillä sängyillä.

Varattiin mukaan myös kuohujuomia, olihan meidän kilistettävä yhteiselle reissulle.

Skool meidän minilomalle!

Hotellin ja uimalan ohella saman katon alta löytyvät mm. viiden elokuvasalin Bio Rex, sisäseikkailupuisto Superpark, liikuntakeskus Fitpark, kauneushoitola SalonKi, ja WayOut Sveitsin huonepakopelit.
Kävimme Mian kanssa leffassa katsomassa Elton John:sta kertovan elokuvan Rocketman.
Elokuvasalissa oli 4:ssä rivissä penkkejä ja meitä katsojia oli 10.
Elokuva oli todella hyvä ja salikin oli kivan pieni.
Teatterissa on kuitenkin myös pari isompaa salia, joihin mahtuu päälle 100 henkilöä.
Superpark tuntui olevan kiva ja suosittu, siellä olevat lapset näyttivät iloisilta punaisine poskineen.
Pakohuoneet sekä SalonKi toimivat varausten mukaan.

Leffan jälkeen kävimme vaihtamassa päälle uimapuvut ja lähdimme suunnistamaan kohti uimalaa.

Kävin nappaamassa kuvan ulkona olevista altaista ja sitten veinkin puhelimen lokeroon talteen.
Emme jääneet vähän pilvisen ja tuulisen sään vuoksi ulos, vaan menimme sisäuimalaan.
Tässä tuli nyt ensimmäinen pettymys vastaan.
Uimala on pieni ja kaipaisi pientä  pintaremonttia.
Altaissa vesi oli ihanan lämmintä ja poreilut kivan rentouttavia.
Sisäaltaissa oli haljenneita kaakeleita useammissa kohdissa ja vesiliukumäen saumakohdat vuotivat vettä runsaasti altaaseen.
Ilmeisesti remontin takia, vain ulkona olevat pukuhuoneet olivat käytössä.
Ulkosuihkuissa vesi oli todella kylmää.
Saunoissa oli sen verran porukkaa, että päätettiin lähteä hotellihuoneeseen suihkuun.

Uusi mekko päällä piti napata kuva, kivasti aurinko paistoi huoneen verhojen välistä.
Hotellin a´la carte ravintola Tila oli suljettu remontin takia, mutta Alku ravintola oli auki.
Olisimme myös kaivanneet tietoa ravintoloista ja ruokalistoista huoneisiin, nyt etsimme näitä tietoja netistä.
Lopuksi nappasimme auton alle ja kävimme hakemassa ruokaa omaan huoneeseen.
Olimme tähän ratkaisuun itse hyvin tyytyväisiä.

Yöllä hiippailimme vielä hotellin aulassa ihastelemassa takkaa ja mukavia nojatuoleja.

Hotellin sisäpiha näytti kauniilta valaistuna, mutta sinne emme päässeet enää pyörähtämään.
Hipsimme siis takaisin huoneeseemme.
Huoneeseen kuului selkeästi äänet käytävältä ja joku yritti myös tulla meidän huoneeseen.
Lopulta laitoimme turvaketjun ovesta kiinni.
Ilta huoneessa oli rento ja höpöttelimme myöhään yöhön, koska ajattelimme, että aamulla saadaan nukkua ainakin kymmeneen.
Aamupalaa kun tarjoiltiin kello 11.00 asti.

Pahin pettymys iski aamulla kello 7.00 kun siivooja aloitti työnsä.
Ennen meidän huonetta ( meidän huone oli numero 166) oli siivoojien huone, jossa hoidettiin huoneiden tiskit ja ilmeisesti myös kerättiin petivaatteet ja pyyhkeet rullakoihin.
Heräsin aikamoiseen paukkeeseen ja hetken kuuntelin, että mistä ääni tulee.
Hetken kuluttua myös Mia heräsi ääniin ja hänellä sentään oli korvatulpat korvissa.
Yritimme nauhoittaa möykkää ja kyllähän tuossa nyt selvää kolinaa kuuluukin.

Menimme respaan valittamaan metelistä, josta ehdotettiin uutta huonetta neljäksi tunniksi tai vähän pidennetyllä ajalla.
Aivan turhaa, koska olimme jo hereillä ja suoraan sanottuna todella kettuuntuneina.
Saimme neljä 6€ lipuketta, joilla pystyisimme ostamaan jotain aulan kioskista hyvitykseksi ja pahoittelut metelistä.
Eipä paljon lämmittänyt mieltä.
Kävimme syömässä aamupalaa, ei ollut ruuhkaa tuohon aikaan!
Aamupala oli perinteinen hotelliaamiainen, josta sai kyllä vatsan täyteen pidemmäksikin aikaa.
Palasimme huoneeseen, pakkasimme ja lähdimme kotiin nukkumaan.
Olimme Karkkilassa vähän kello yhdeksän jälkeen aamulla.

Olisimme saaneet tiistain Metallican konserttiin ystävältä liput, mutta olimme kuolemanväsyneitä, joten ilmoitimme hänelle, että anna liput toisaalle, emme uskalla ottaa riskiä, että nukahdamme autoa ajaessa yöllä, kun konsertti loppuu.
Tämä harmitti myös kovasti, koska olisi varmasti ollut ikimuistoinen konsertti, mutta terveys ja turvallisuus menivät nyt konsertin edelle.
Meillä on Mian kanssa aina kivaa, mutta kyllä tästä reissusta jäi vähän kakka maku suuhun.

Onneksi aika Karkkilassa oli aivan ihanaa  <3

Mukavaa loppuviikkoa teille kaikille!

1. No jopas oli hotelliyö, kyllä varmasti ketutti!! Minä kyllä reklamoisin vielä jälkikäteen uudestaan, ja vaatisin uutta yötä ilmaiseksi....

Iloa ja aurinkoa mieleesi <3

1. Laitoin palautteeksi tämän postauksen ja Mia laittoi jo tiistaina palautteen. Kyllä harmittaa ja kovasti, kun oli niin odotettu reissu.

2. No mutta tehän saitte jo hyvitykset ja pahottelut? Ja jos oisitte halunnu nukkuu nii oisitte ottanu sen toisen huoneen? Mun mielestä hotelli teki parhaansa, turha enää narista kun saanu jo hyvitykset ja pahottelut.
    Tuolla on tosi hyvää ruokaa!
    Uimalan rempasta on ilmotettu jo aikoja sitten, hassua että jollekin tuli tuo sisäuimalan tilanne yllätyksenä.

1. Mielestäni minulla on oikeus kertoa mielipiteeni meidän minilomasta. Hotellissa oli paljon hyvää, mutta niin kuin myös meissä ihmisissä, myös jonkin verran parannettavaa. Kiitos nasevasta ja alentavasta kommentistasi ja mukavaa päivää sinulle!

3. No voi kakka! En muuta sano...Aurinkoista ja rentouttavaa loman jatkoa Outi❤

4. Hei Outi. Olen todella pahoillani, että vierailustanne Hotel Sveitsissä jäi "kakka maku". Olen keskustellut kumppanimme SOLin ja kyseisenä aamuna töissä olleen siivoojan kanssa. Hän on tiimissä uusi ja oli tosiaan epähuomiossa aloittanut ääntä tuottavan työn jo kello 7 vaikka ohjeistus on kello 9. He pyysivät välittämään myös vilpittömät pahoittelut tapahtuneesta.

Vastaan teille sähköpostilla palautekanavaamme jätetyn arvokkaan palautteen pohjalta vielä tänään. Mitä Karkkilaan tulee, en voisi olla enempää samaa mieltä kanssanne. Minun äidin puolen suku on sieltä kotoisin ja itselläni on siellä talo. Ihanan lyhyt matka, 39 minuuttia täältä Sveitsistä.

T: Vesa/Hotel Sveitsi hotellinjohtaja

1. Kiitos kommentistasi, arvostan tätä suuresti. Hotellissa oli paljon hyviä juttuja ja ilman liian aikaista herätystä, kokemus olisi varmasti ollut reippaasti plussan puolella.
      Karkkila on ihana paikka ja hotellille sieltä ajeli kivan nopsasti.
      Mukavaa päivää sinulle Vesa!

5. Olen ollut kyseisessä hotellissa perheen kanssa ja meidän reissu oli napakymppi. Mutta ääniherkkänä, jos vastaavaa siivoojan pauketta olisi kuulunut, niin kyllä olisi harmittanut. Lähinnä kuitenkin luen pelkkää posiitiivista reissusta, vaikka uimapaikka kaipaakin remppaa ja siivoja mokasi. Muuten taisi olla oikein ihana loma. Hienoa myös, että hotelli reagoi noin mukavalla tavalla, harvoin näkee tälläistä.

Ruoka on kyllä niin hyvää ja ah se aamupala ja mekin kävimme leffassa ja tykättiin. Kurjaa, että teillä kävi noin huono tuuri. Vähän kuin laivalla, ettei koskaan tiedä kuka rymistää naapurissa.

Toivottavasti teidän ensireissu on täydellinen.<3

1. Kokemus olisi varmasti ollut täysin erilainen, jos olisimme saaneet nukuttua. Tässä kun meni myös seuraavan päivän suunnitelmatkin pilalle. Minä olen vielä siitä hankala tyyppi, että kun olen kerran herännyt, niin ei saa enää unen päästä kiinni. Leffailu oli pelkkää plussaa ja aamupalalla saatiin masut täyteen.
      Peukut pystyssä seuraavaa reissua suunnittelemaan 😀
      Kivaa päivää sinulle Tiia ❤️

6. Nyt kuuntelin vielä videon. Apua!!!! Jäätävä ryminä. 😰

7. On kurjaa, kun kauan odotettu matka koki vastoikäymisiä. Onneksi sinulla oli hyvää seuraa.
    Itse olen huono nukkumaan vieraissa paikoissa, vaikka ne olisivatkin hiljaisia. Onneksi saan asua täällä hiljaisuuden keskellä ja pikku matkamme jaksaa pienelläkin levolla.
    Rauhaisaa naistenviikkoa!

1. Mekin asumme melko hiljaisella alueella ja oman kodin kolinoihin ollaan tietenkin totuttu. Mian kotona nukun aina yhtä hyvin kuin omassa kodissa.
      Seura oli ihan parasta. Toivottavasti seuraava reissumme on onnistuneempi.
      Ihanaa naistenviikkoa myös sinulle <3

8. Ihanaa kun teidän ystävävyys säilynyt tuollaisena lapsesta asti, ja kiva kun pääsitte yhteiselle lomalle:)
    Kivalta vaikuttaa hotelli,mutta harmi että kylpylä ei ollut ok, ja nuo äänet, kyllä varmaankin harmitti.

1. Kun elää hektistä arkea ja töissäkin on kova meteli, niin kyllä sitä kaipaa hiljaisuutta ja rentoilua vapaalla. Silloin kun sitä ei saa, niin harmitus on melko suuri. Onneksi oli Mia seurana kuitenkin <3

9. No just, joskus jos menisin tohon hotelliin tietäisinpä ainakin, että ehkä ton huoneen lähettyviltä ei missään nimessä huonetta, jos tarjoavat. Toi on inhottavaa herätä tollaiseen, jos on mennyt lomalla rentoutumaan. Meidän ei nyt tän kesän mut viime kesän reissulla, meidän hotellihuone oli viikon suoraan vastapäätä rakennusta jossa oli kuntosali, se musiikinpauke alkoi joka aamu ennen 7, kun lomalla olisi kiva ollut nukkua se 1-2 kauemmin. Tänä vuonna sitten vaihdettiinkin hotellia, kun huoneen vaihto ei viime vuonna onnistunut. ;)

1. Virheistä oppii ja me opittiin se, että tuota huonetta ei koskaan enää varata ja varmasti myös kysyttäisiin, onko seuraavan huoneen vieressä jotain vastaavaa kolinahuonetta :)

10. No olipas herääminen aamulla! Todella kurjaa tommonen!

Onneksi kuitenkin seura oli hyvää ja reissussa paljon plussapuoliakin :)

1. Seura oli ihana parasta ja varmasti ilman tätä herätystä reissu olisi ollut todelle positiivinen.

11. Ihana kun olet päässyt ystävän kanssa reissuun, loma vaikka minkä pituinen on ystävän kanssa jaettuna ihan mahtavaa. Kivalta kuulosti reissunne, tuota aamuherätystä ja remonttia lukuunottamatta. Täytyy myöntää että olipa hienosti tehty hotellinjohdolta, kun tuli myös blogiisi kommentoimaan ja on selkeästi ottanut asian esille henkilökunnan kanssa.

Vitsi tuo Metallican keikka ois ollut huikea, mutta ymmärrän kyllä että ei väsyneenä enää jaksa lähteä vaikka olisi kuinka ihana tapahtuma tiedossa.
    Aurinkoista viikonloppua Outi❤️

1. Olihan tuo yllätys, että Vesa tuli tänne kommentoimaan. Toiminta sai hotelli johdon näyttämään hyvältä ja asiakkaat huomioon ottavalta.
      Mian kanssa on aina kivaa ja nyt aletaan suunnitella jotain uutta reissua. Toivottavasti siellä saadaan nukkua vähän pidempään 😀

12. No olipas kökkönen matka. Etenkin tuo aamuherätys. Toivotaan parempaa matkaa seuraavalla kerralla.

1. Parempaa reissua odotellessa keksitään jotain muuta kivaa Mian kanssa ❤️

13. Pitkään teillä on mennyt ennen kuin pääsitte kahdestaan reissuun. Toivottavasti pääsette vielä monta kertaa yhdessä matkustamaan. Ymmärrän ärsytyksesi äänistä. Olen itse herkkä heräämään ja huono saamaan uudestaan unta.

14. Harmitus puolestanne. Onneksi muuten reissu sujui hyvin. Mukavaa uutta viikkoa, Outi.

15. Höh, no nyt ei mennyt ihan putkeen. Kyllähän kotona on usein parempi kuin monessa muussa paikassa. Mutta kurjaa, kun on odottanut lomaa ja sitten on tällainen aamuherätys.