sunnuntai 24. toukokuuta 2015

Kasvihuone



Voihan ihanuus mitä tätini löysi kierrätyshyllyltä minulle.
Ihan oman kasvihuoneen.
Kasvihuoneen lasit eivät olleetkaan lasia vaan paksumpaa muovia.

Innoissani kuskasin uuden aarteen tädiltäni kotiin ja aloin tutkimaan tätä ihanuutta tarkemmin.
Muutama ikkuna oli rikki.
Muistin saaneeni isältäni vuonna nakki ja muusi rullan pleksiä, jolla päätin nämä ikkunat korjata.


Tässä tämä kaunotar on.
Pölyt pois vaan ja uudet ikkunat tilalle.


Halkeamia oli ja palasia puuttui muutamasta ikkunasta.


Käyttämäni pleksilasi (miksi se on lasi nimeltään vaikka se on muovia) oli ohuempaa kun kasvihuoneessa oli aiemmin. 
Leikkasin vanhoja ruutuja käyttäen oikean kokoiset palaset ja sain ne ilman hermojen menetystä laitettua paikoilleen.


Laitoin kasvihuoneen sisälle tavaroita joista tykkään.
Kynttilät, betoniruukut ja kuivaruusut, kehystetyt meidän nimikirjaimet ja lasiset kukkaset ja pullot.


Tältä se nyt toistaiseksi näyttää. 
Eläviä kasveja en tuonne laita, koska olen kasvien sarjamurhaaja.
Nautin siis nyt vain näistä kuivatuista ruusuista :)

Mitäs tykkäätte tästä kierrätyslöydöstä?

Laitetaanpa uusi lukijatavoite pystyyn.
Järjestän uuden arvonnan kun 150 lukijaa tulee täyteen.

Oikein mukavaa sunnuntaita.


26 kommenttia:

  1. Ihana löytö! Mäkin haaveilen minikasvihuoneesta.. Säilyisköhän siellä keittiöyrtit?

    Heleää Helluntaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todennäköisesti säilyisi. Mä olen vaan niin taitava tappamaan kaiken vihreän.

      Poista
  2. AIVAN IHANA! nyt iski kauteus, mäkin haluuuuuuuuun :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole raaskonut tällaista ostaa, mutta voi miten onnellinen olikaan kun sen sain ja vielä ilmaiseksi :)

      Poista
  3. Oi, tosi kiva! Tuollainen kasvihuone olisi ihan nappi mun terassille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin muuten olisi, sopisi sinne todella hyvin. Ei muuta kuin kasvihuone ostoksille.

      Poista
  4. Wau miten hieno! Miten sä osasit laittaa uudet pleksit noin vain!? mahtavaa ja lopputulos on tosi hieno. Onnea uudelle "vitriinille"!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus on sellainen moukan tuuri mukana, sitä itsekkin ihmettelin, ettei tarvinnut edes kiroilla kun kerrankin korjaus onnistui ensimmäisellä kerralla.

      Poista
  5. Onpa ihana löytö ja kauniisti sisustettu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Nanna! Ihanaa kun pitkään haaveileman jutun saa omaksi.

      Poista
  6. Hieno! Ajattelin jo, että viherpeukaloksi mielit ;)

    VastaaPoista
  7. Aivan ihana! On taito tuunata kaikesta kaikkea kivaa ja sinä sen osaat! Sulla on näkemystä ja visiota. Kuules eipä aikakaan kun se 150 tärähtää. <3

    Kivaa sunnuntaita <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No pieni uudistushan tämä vaan oli, mutta kyllä kannatti. Kiitos, 8 puuttuu enää tavoitteesta ☆

      Poista
  8. Upea löyty - ja kivasti olet sen somistanut! Itsekään en uskaltaisi mitään elävää tuollaiseen laittaa - täällä nimittäin toinen kukkien sarjamurhaaja;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vihersarjamurhaajat ry :) Kyllä se on vaan pitäydyttävä näissä kuivakukissa.

      Poista
  9. Söpö :). Ja jos yhtään lohduttaa, kuulun samaan viherkasvien sarjamurhakerhoon, vaikka kuinka koitan kehittyä. Joskin olen saanut myös sulatettua eräätkin kynttilät velliksi jättämällä ne auringonpaahteeseen :)

    VastaaPoista
  10. Olen himoinnut noita pikkukasvihuoneita, tuo löytö on kyllä täydellinen <3 Minä vihersarjamurhaaaja olen jo kantanut kesän ensimmäisen uhrini roskikseen :D

    VastaaPoista
  11. Tosi mahtava löytö.
    Ja kauniisti jo täytettykin! :)

    VastaaPoista
  12. Ihana löytö!! <3 Meillä mieheni haaveilee pienestä kasvihuoneesta, jonne voisi laittaa chilejä kasvamaan. Yksi ystäväni lupasi meille chilin alkuja. Mutta mä oon kans tosi, tosi huono kasvien hoitaja... Ne vaan ei menesty. Josko mieheni saisi chilit vaikka kasvamaan. :) Yhtenä kesänä mieheni sai chilin kasvamaan tosi hyvin. Saatiin chili purkissa tuparilahjaksi. Sitä mieheni kyllä hoiti ja ulkoilutti. ;) Joten eiköhän nuokin chilit saada jollain tavalla suuremmiksi.

    VastaaPoista
  13. No eikö vaan olekin? Ihastelen tätä nyt joka päivä

    VastaaPoista
  14. Mää tiedä tuosta kasvihuoneesta, mutta jäin tuijottamaan kieli pitkällä noita vaaleita isoja kynttilöitä ja valkoisia kynttilän jalkoja. Hulluna kynttilöihin, kun olen niin... ne mä aina ensimmäisenä huomaan kaupassakin käydessäni. :)

    Pieno tuo kasvihuonekin on. Joten sitten joskus, kun päätät kasvattaa siinä joitakin yrttejä niin näyttää varmaan vielä hienommalta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon niin huono kasvattamaan mitään :) Kynttilät ja kynttilänjalat on Clas Ohlssonilta.

      Poista